Преузмите цео чланак у ПДФ формату
У раду се кроз анализу садржаја, хипотетичко-дедуктивну методу и компаративну анализу указује на потребу допуне плана и програма Војне академије, предметима друштвено-хуманистичког поља наука, као садржаја ужих научних области војних наука. Комплементарност њихових садржаја, у контексту интеграције основних области знања и остваривања циљева, мисија и задатака војноорганизационих система, у функцији одбране, сагледана је кроз призму унапређења образовања и васпитања будућих официра.
Анализом јединства и комплементарности различитих предмета указује се на потребу доградње, оптимизације и сталног преиспитивања наставног плана и програма кадета Војне академије, узимајући у обзир његов значај за развој будућих стратегијских лидера.
Допуна наставног плана и програма кадета основних академских студија, студијског програма Копнена војска, са низом предмета друштвено-хуманистичког поља наука, неопходна је ради побољшања општег нивоа образовања кадета. То подразумева, лично и организационо понашање, васпитну компоненту образовног процеса на основама националне културе, вредности и интереса, којима се оснажује и повећава виталност система одбране и друштва у целини, уз уважавање радикалних промена у свим сферама друштвене реалности.
Стога се, компаративном анализом наставних планова и програма војних академија страних држава, у односу на наш студијски план и програм, закључује да постоји простор за унапређење образовно-васпитног процеса, увођењем нових предмета у наставни програм кадета студијског програма Копнена војска (КоВ), неопходних за побољшање образовних компетенција официра, будућих руководилаца у систему одбране. С тим у вези, предлаже се допуна новим образовним садржајима друштвено-хуманистичког поља наука, као што су предмети – Филозофија, Академско писање, Основи међународних односа, Основи националне и међународне безбедности и Теорија ратовања.