Медији као инструмент стратешке комуникације у оружаним сукобима – Си-Ен-Ен ефекат

Преузмите цео чланак у ПДФ формату

Медији као инструмент стратешке комуникације у оружаним сукобима – Си-Ен-Ен ефекат

Мирослав Митровић

Медији, политка и јавно мњење су међусобно условљене друштвене категорије. Њихова међузависност особито је наглашена у оружаним сукобима, посебно у оквиру оружаних интервенција. Форум интеракције наведених феномена уоквирен је парадигмом стратешке комуникације, која се, кроз деловање ентитета идентификованих као стратешки комуникатори, преноси на јавност ради остваривања мотивишућег ефекта за реакције које су у складу са интересима комуникатора. Један од појавних облика примене стратешке комуникације у свим њеним формама и садржајима је Си-Ен-Ен ефекат. У овом раду Си-Ен-Ен ефекат се одређује као шири појам од саме телевизијске станице по којој је добио назив. Надаље, рад анализира релацију политике, медија и јавности у функцији остваривања подршке јавног мњења за војну интервенцију. Такође, Си-Ен-Ен ефекат се анализира у функцији стратешке комуникације, на примеру медијске употребе крвопролића на пијаци Маркале у рату у Босни и Херцеговини 1995. године, као и деловања и ефеката на јавност САД ради подршке идеји војне интервенције.

Преузмите цео чланак у ПДФ формату