Реинжењеринг пословних процеса на практичном примеру

Преузмите цео чланак у ПДФ формату

Реинжењеринг пословних процеса на практичном примеру

Мирјана Дунић

Реинџињеринг у основи представља редизајн целокупног пословног процеса како би се постигла већа ефикасност. Примена реинџињеринга подразумева примену радикалних промена како би се што боље задовољине потребе потенцијалних потрошача. Примена реинжињеринга није усмерена само на послове који имају карактеристику профитабилних већ је применљива на све организације. Заговорници поменутог процеса су Мајкл Хамер и Џејмс Чемпи.
Основни циљ реинжињеринга је извршавања промена, мада поред наведеног циља треба применити и низ техника и алата како би промене имале запажени ефекат. Занимљиво је да овај концепт у основи пре свега утврђује са којим проблемима се компанија суочава и шта треба да одради а тек касније утврђује начин како би то требало да одради. Светска економска криза оставила је низ последица које захтевају примену реинжињеринга тј. извршење строго радикалних мера у пословном процесу компаније. Пошто, класични приступи Хамера и Чемпија не задовољавају потпуну радикалност, све више пажње се посвећује причи о тзв. реинжењерингу реинжењеринга.

Преузмите цео чланак у ПДФ формату