Иновација менаџмента у функцији развоја

Преузмите цео чланак у ПДФ формату

Иновација менаџмента у функцији развоја

Слободан Панић, Марко Андрејић, Марјан Миленков, Симона Андрејић и Маријан Мирчевски

Развој организације (фирме) услов је опстанка, а подразумева и њено прилагођавање променама окружења и унапређење положаја у окружењу. Срж развоја јесу иновације које су у области менаџмента кључне за развој.
Превелика власт сконцентрисана у рукама малог броја људи у врху организацијске хијерархије чини да капацитет организације за промене постане талац њихове воље и спремности да унапређују своја знања, а таква организација је мање флексибилна и мање отпорна. Строга контрола и надзор могу, у извесној мери, да натерају запослене на послушност, али сигурно гуше иницијативу, креативност и страст, без којих нема напретка.
Планирање, као иницијална управљачка функција, дуго је било добар начин да организација смањи неизвесност коју доноси будућност. Међутим, модерно време не карактеришу само промене, већ и брзина којом се оне одвијају, дубина и свеобухватност, што актерима не оставља времена за предах, обимне анализе и дугорочно планирање. С тим у вези, Руперт Мурдоцх, председник и генерални директор „News Corporation”, изјавио је: „Свет се веома брзо мења. Велики више неће побеђивати мале. Сада ће брзи побеђивати споре.”
Дугорочне прогнозе и планови који су на њима засновани показали су се као недовољно поуздани. Прогнозирање будућности у синергији са проактивним, иновативним деловањем у области пословања, политике, стратегије и менаџмента представља одговор на изазове које доноси турбулентно окружење. За такве изазове потребно је направити адекватне припреме (кадровске, организационе, финансијске, материјалне, психолошке), мобилисати све људе у организацији и ослободити сав креативан потенцијал организације. Стварање услова за укључивање свих запослених у организацији јесте главни задатак иновације  менаџмента.

Преузмите цео чланак у ПДФ формату