Утицај организационе климе на сатисфакцију запослених

Преузмите цео чланак у ПДФ формату

Утицај организационе климе на сатисфакцију запослених

Петра П. Здјеларић, Маја Р. Ћирић и Светлана Игњатијевић

Свака тржишно оријентисана организација у могућности је да користи читав низ инструмената интерног маркетинга како би остварила сатисфакцију својих запослених. Међутим, организациона клима као изузетно важан инструмент интерног маркетинга све више добија на значају у постојећој научној литератури. У складу са тим може се поставити питање да ли и банке у Србији, као изузетно важне финансијске институције, посвећују довољно пажње организационој клими и да ли су свесне њеног значаја.
Стога је циљ овог истраживања да се утврди да ли постоје разлике у оцени организационе климе и сатисфакције запослених у зависности од банке, места банке, старости, образовања и радног искуства запослених у банци. Потом је веома важно утврдити да ли постоји корелација између организационе климе као независне варијабле и сатисфакције запослених у банкама као зависне варијабле. Те је напослетку истраживања циљ доћи до сазнања да ли постоји разлика у интензитету утицаја организационе климе на сатисфакацију запослених зарадом, могућношћу напредовања у каријери, сарадњом са најближим сарадницима, сарадњом са надређенима и садржајем посла.
Истраживање је спроведено у осам филијала две банке у Београду и у Новом Саду, а обухваћено је 165 испитаника запослених у тим банкама. За потребе истраживања примењена је метода анкете, док је инструмент којим је вршено анкетирање – упитник. Од статистичких метода коришћене су дескриптивна статистика, Пирсонови коефицијенти корелације, анализа главних компоненти и мултипла регресиона анализа.
На основу добијених резултата дате су препоруке за даље унапређење менаџмента и интерног маркетинга у банакама.

Преузмите цео чланак у ПДФ формату