Преузмите цео чланак у ПДФ формату
Масовни медији као средства за пренос комуникација могу остварити огроман ефекат на појединца, групе људи и на ширу друштвену заједницу.
Коришћењем метода мулти критеријумске анализе у овом раду анализирана је значајност масовних медија за пренос социјалних утицаја у сајбер простору. Анализа значајности различитих масовних медија за пренос социјалних утицаја у сајбер простору извршена је методом Аналитичких хијерархијских процеса, док је експертиза значајности масовних медија извршена у софтверском алату „Super Decision 2.6.0 – RC1”, анкетирањем пет експерата из доменске области.
Паралелно са експертизом извршено је „online” истраживање на узорку од 215 особа, у циљу прикупљања и припреме података за анализу значајности масовних медија за пренос социјалних утицаја. Дескриптивна анализа извршена је у софтверском алату за статистичку обраду података „Statistical Package for the Social Sciences”.
Упоредном анализом добијених резултата истраживања реализованог на узорку, по значајности масовних медија за пренос социјалних утицаја у сајбер простору издвајају се: интернет ресурси, телевизија, мобилна телефонија и радио.