Економска анализа развоја производа под приватном робном марком

Преузмите цео чланак у ПДФ формату

Економска анализа развоја производа под приватном робном марком

Слободан Анџић, Предраг Јовићевић, Владислав Б. Петковић

У управљању трговинском марком прва одлука коју треба да донесе трговина јесте одлука о њеном увођењу. Свака трговина треба да пође од тога да је данас скоро сваки производ означен марком и да је питање развоја приватне марке сасвим реално у развијеним тржишним условима. Али, трговина не треба безусловно да уводи прива­тну марку. Уколико није способна да створи диференцијацију марке и изгради преференцију за њу, утолико није препоручљиво ни да је уводи. Дакле, она захтева извесне услове. Први услов је да је трговина моћна организација, која је способна да финансијски и маркетиншки поднесе ризик инвестирања у трговинску марку. Друго, увођење трговинске марке треба да се деси за онај акртикал или асортиман, који потрошач већ дуже време преферира. Првенствено мора да постоји јака примарна тражња за робом. Уколико је иста мала и краткотрајна, утолико се тешко изграђује ниво селективне тражње за марком. С обзиром да је константно велика тражња за артиклима широке потрошње, они представљају повољно тло за означавање марке у трговини.

Преузмите цео чланак у ПДФ формату