Евалуација фактора значајних за ниво учешћа на тржишту организација које послују у Републици Србији

Преузмите цео чланак у ПДФ формату

Евалуација фактора значајних за ниво учешћа на тржишту организација које послују у Републици Србији

Никола Ћурчић, Славомир Милетић, Александар Грубор, Зоран Симоновић

У овом раду предмет истраживања је пословни успех организације који се односи на оцену фактора значајних за остварење жељеног тржишног учешћа, при чему се уважава чињеница да се његова величина учешћа не може једном заувек дефинисати. Циљ истраживања је да се евалуирају фактори битни за повећање нивоа тржишног учешћа организација које послују у Србији, као посебно одабраног циља и идентификује њихова важност за успешност пословања како у националним оквирима, тако и ван националних граница. Истраживање је спроведено на бази посебно осмишљеног упитника на узорку од 100 организација које послују на територији Србије. Било је 96 враћених и ваљано попуњених упитника који су узети у обзир приликом обраде података. Коришћене методе у овом истраживању су хипотетско-дедуктивне, аналитичко-дедуктивне и компаративне методе, историјске и статистичко - дескриптивне методе и методе компаративне статистике. Кључни резултати истраживања потврдили су да се тржишно учешће показало као битно за успешност пословања организација одабраних у узорку. Најважнији фактор од значаја за ниво тржишног учешћа је досадашња репутација, следе карактеристике тржишта, величина тржишта, дужина наступа на тржишту и присуство друге организације (конкуренције) на тржишту. Резултати истраживања указују и на разлике у оценама значаја тржишног учешћа за пословни успех у организацијама различите величине и различитог нивоа пословања.

Преузмите цео чланак у ПДФ формату